Underhållsavtal

Ett underhållsavtal är en förebyggande åtgärd som ökar driftsäkerheten och livslängden på era produkter. Det är ett bra sätt att försäkra sig om maximal tillgänglighet till minimala kostnader. 

När du skriver ett avtal med oss får du regelbunden förebyggande underhållsservice av produkterna och har förtur på servicebesök. Inga framkörnings-/besöksavgifter. Våra servicetekniker utför en noggrann undersökning av produkterna och uppdaterar programvaror. Vi kontrollerar och rengör friskluftsintagen samt utvärderar luftcirkulationen i tvättstugan. Avloppen kontrolleras noggrant och luddlådorna rengörs. Se utförlig lista på vad som ingår nedan.

Efter genomfört servicebesök lämnas ett utförligt besiktningsprotokoll och förslag på förebyggande åtgärder för att produkterna skall fungera ännu bättre. 

Avtalet finns i två modeller; Underhållsavtal och Fullserviceavtal.

Vid teckning av Fullserviceavtal ingår även bl.a. reservdelar och reparationer. 

 

Underhållsavtal

Fullserviceavtal

Fritt utförda reparationer

Avtalskunder försäkrar sig mot oväntade kostnader och får en enkelt kalkylerbar kostnad på maskinerna då alla reparationer är inkluderade, se detaljerade villkor för mer information. 

Fria reservdelar

Samtliga reservdelar ingår underavtalstiden. Avtalskunder försäkrar sig mot oväntade kostnader och får en enkelt kalkylerbar kostnad på maskinerna då alla reparationer är inkluderade, se detaljerade villkor för mer information. 

Byte av delar i förebyggande syfte

Delar som av förslitningsskäl, i framtiden kan leda till maskinstillestånd bytes kostnadsfritt vid befintliga underhållsbesök.

Ett underhållsbesök per år

PODAB förbinder sig att årligen göra ett underhållsbesök. Underhållet består av rengöring och kontroll av samtliga funktioner på respektive produkt enligt ett detaljerat protokoll.

Förtur på servicebesök

Avtalskunder erhåller förtur på servicebesök. Detta gäller under hela avtalstiden och innebär i regel mycket kortare stillestånd på tvättmaskinen.

Inga framkörnings- eller besöksavgifter

Vid underhållsbesök, utgår aldrig några avgifter för framkörning, bil etc.

Fri uppdatering av programvaror

Regelbunden uppdatering av programvaror till senaste versionen, ett enkelt sätt för avtalskunder att spara pengar i vatten och energiförbrukning. Gäller ej specialprogram, unika kundönskemål etc.   

Byte av tvättinstruktioner 

Om tvättinstruktionerna är i dåligt skick eller behöver uppdateras bytes dessa kostnadsfritt.

Kontroll utloppskanal och friskluftsintag

Vi undersöker och gör rent och utvärderar friskluftsintag samt luftcirkulation i tvättstugan.

Kontroll av avlopp och luddlådor

Vi utför en noggrann kontroll av avloppen, samt rengör och kontrollerar luddlådorna.

Rengöring av torktumlarfilter

Vår servicetekniker utför en noggrann rengöring av torktumlaren, samt utbyte av filtret vid behov.

Rengöring av torktumlarfilter

Vi utför en noggrann rengöring av torktumlaren, rensar samtliga filter och dammsuger tumlaren invändigt.

Detaljerat besiktningsprotokoll

Efter genomförd underhållsservice lämnas ett detaljerat besiktningsprotokoll. Vid problem som måste åtgärdas omedelbart, kontaktar vår tekniker er fastighetsskötare, bovärd eller ansvarig person direkt.

Rådgivning angående åtgärder på maskin

Efter genomfört servicebesök lämnas förslag på förebyggande åtgärder för att produkterna skall fungera ännu bättre.

Utan bindningstid

Avtalet tecknas på 5 år men kan när som helst sägas upp av avtalskunden. Sker uppsägningen innan planerat kvartal för underhållsbesöket, debiteras ingen avgift.