Returer

För att vi på PODAB ska kunna hjälpa våra kunder på bästa sätt och även utvecklas, måste vi snabbt få reda på om det är något fel i din leverans. 

Har det blivit nåt fel i leveransen ber vi dig att omedelbart kontakta PODABs Kundservice på:

031-752 01 00

 
Som fel i leverans räknas följande: 

  • För mycket eller för lite levererat 

  • Vara saknas vid leverans 

  • Fel vara levererad 

  • Skadad vara levererad 

Felbeställd vara

För retur av felbeställd vara debiteras en returavgift på 20% av inköpspriset och en transportavgift. AB PODAB godkänner inte retur på varor där emballaget är brutet, trasigt, märkt eller skadat på annat vis.

Lagervaror 

Lagervaror kan returneras med full returrätt. Anmärkningar och retur av felaktiga eller skadade varor ska alltid göras till kundservice inom 10 dagar för att godkännas per mail, telefon eller fax.

Anskaffningsvara 

Retur av anskaffningsvara kan ske efter särskild överenskommelse. Kundservice ska alltid kontaktas innan retur per mail, telefon eller fax. 

Elektronik (reservdelar) där förpackningen är bruten kan ej returneras. 

Returfrakten betalas av avsändaren, om inte annat överenskommits. Kreditering görs när varan åter är på AB PODABs lager, kontrollerad och godkänd. 

Packa returnerade varor rätt 

Tänk på att returgods ska packas på ett säkert sätt för att inte komma till skada under returfrakten. OBS! De flesta modeller av tvättmaskiner måste ha transportsäkringar monterade för att inte skadas under transport. 

Leveranskontroll/reklamation 

Du som kund har alltid en skyldighet att vid mottagandet av leverans, kontrollera att försändelsen är komplett genom att granska hela försändelsen. Emballageskada måste alltid påtalas innan kvittens och noteras på fraktsedel av lämnande chaufför. Anmärkningar av felaktiga, skadade eller saknade varor ska göras inom 10 dagar för att handläggas. Kundservice går igenom din reklamationsanmälan. Ersättningsvara skickas ut med nästa ordinarie leverans, eller enligt överenskommelse, efter godkänd reklamation. 

Produktreklamation 

Vid produktreklamationer kontakta alltid AB PODABs kundservice för vidare utredning.  

Leveransbestämmelser 

Om inte annat anges gäller för Norden NL 09 och i övrigt Orgalime S 2012.